twitter
logowanie/rejestracja

Lek w Polsce

Smart shopping w aptece

Według badania Ipsos, aż 93% Polek uważa, że robi przemyślane zakupy. 80% za takie uważa zakupy, które charakteryzują się najlepszą jakością w rozsądnej cenie. Zgodnie z badaniem, główną kategorią, której dotyczą przemyślane zakupy Polek, są leki bez recepty (81% wskazań respondentek badania).

Polki to specjalistki w dziedzinie smart shoppingu. Smart shopping, czyli tzw. inteligentne zakupy, polegają na wyborze wysokiej jakości produktów w rozsądnej cenie. Wyniki badania potwierdziły, że najważniejszym kryterium wyboru produktów przez Polki jest jakość (89%) i relacja jakości do ceny (82%), a także cena (79%). Jednocześnie jedynie 16% Polek uważa, że robienie przemyślanych zakupów oznacza kupowanie jak najtaniej. Leki zostały wskazane przez Polki jako główna kategoria, której dotyczą przemyślane zakupy. W tej kategorii pacjenci najczęściej korzystają z tzw. samoleczenia, przy takich dolegliwościach jak grypa i przeziębienie, ból, problemy trawienne, a także kłopoty z krążeniem.

Dane dotyczące decyzji zakupowych Polek pochodzą z badania „Zwyczaje zakupowe w kontekście idei rozsądnych zakupów” (badanie Ipsos 2015, wywiady ilościowe, metoda CAWI, rekrutacja z panelu, próba ogólnopolska kobiety 30-59 lat, wielkość próby badawczej n=300; wyniki dostępne w siedzibie Teva Pharmaceuticals Polska Sp. z o.o.).

 

reklama
Uwaga, ta strona używa COOKIES
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące COOKIES w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.
×