2018-05-16 Artykuł
Dzisiejszy rynek preparatów zarejestrowanych jako leki, wyroby medyczne, środki specjalnego przeznaczenie żywieniowego i suplementy diety jest wyjątkowo mocno zróżnicowany. Nie sposób mieć wszystko w aptece, o czym doskonale wie każdy aptekarz. Oczywiście apteka jest miejscem, które oprócz udzielania fachowych porad powinno w odpowiedni sposób ułatwiać dostęp do wymienionych wcześniej preparatów, jak też zapewnić ich należyte przechowywanie. To wyznacznik jakości, który odróżnia tego typu placówki od zwykłych sklepów. Powinny być również spełnione wysokie standardy, jeśli chodzi o zamawianie produktów na zapotrzebowanie pacjenta. Mimo że jest to dość oczywiste, warto pamiętać o kilku aspektach, które ułatwią nam pracę i sprawią, że zamówienie zostanie zrealizowane. Poniższe opracowanie składa się z sześciu praktycznych kroków, które każdy profesjonalista powinien znać.
Niby jest to oczywista sprawa, ale niejednokrotnie pacjent z apteki wychodzi z niespełnioną obietnicą otrzymania preparatu. W dobie internetu i ogólnodostępnej telefonii pierwsze kroki, jakie powinna zrobić osoba pracująca w aptece, to sprawdzić, czy dany preparat jest dostępny. Sytuacja w hurtowniach farmaceutycznych lub składach konsygnacyjnych zmienia się bardzo dynamicznie, o czym nie możemy zapomnieć. Tutaj w zależności od przyjętego
modelu sprawdzania dostępności mogą pojawić się różne problemy.
W przypadku komunikacji za pomocą sieci globalnej, problem może pojawić się, gdy nasza lokalna baza towarowa nie jest dopasowana do bazy znajdującej się w hurtowni. Tutaj na marginesie przypomnę, że najpowszechniejsze bazy jak BLOZ lub BAZYL są komercyjnymi spisami produktów i nie odzwierciedlają dostępności produktów u dostawców lub producentów. Efektem może być błędna informacja zwrotna na temat ich dostępności.

 

Copyright © Medyk sp. z o.o