2019-12-03 Aktualności

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży farmaceutycznej w październiku 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła 651 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów. Branża farmaceutyczna największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, na którą wydano ponad 472,6 mln zł.

W reklamę radiową zainwestowano 125,6 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie – 53,3 mln zł. W październiku 2019 r. najwyższe budżety zostały przeznaczone na reklamy środków na przeziębienie i grypę (40%) oraz środków przeciwbólowych (23%). Inwestowano również w promocję m.in. witamin i minerałów, suplementów diety, preparatów poprawiających urodę oraz środków uspokajających.

Copyright © Medyk sp. z o.o