2022-06-02 Aktualności

Farmacja Jest Kobietą

Kampania edukacyjna

Celem tej kampanii jest pokazanie aktualnej roli polskich farmaceutek, które stanowią ponad 80% wszystkich farmaceutów.  Organizator i inicjator kampanii – firma farmaceutyczna Nutropharma – zleciła przeprowadzenie badania, w ramach którego sprawdzono, jak pandemia wpłynęła na różne obszary życia farmaceutek, zarówno zawodowe, jak i zdrowotne. Badanie i stworzony na jego bazie raport Farmaceuci w pandemii” wykazały, że choć pandemia oraz większa ilość pracy i większa odpowiedzialność odcisnęła duże piętno na codziennym życiu i zdrowiu farmaceutek, to właśnie te zmiany i zwiększone nową ustawą o zawodzie farmaceuty uprawnienia stanowią dla nich największą motywację do pracy.

 

Przez wiele lat praca farmaceutów – reprezentowanych w większości przez kobiety – była niedoceniana. Czas pandemii, rozszerzenie uprawnień farmaceutycznych pokazało jednak, jak wielka jest moc, zaangażowanie i pomoc farmaceutów we wspieraniu zdrowia innych. Nowe uprawnienia zwiększają potencjał farmaceutów, systematyzują ich pomoc i co wykazało przeprowadzone przez  nas badanie, jest dla nich największą motywacją do pracy. Mimo że wciąż wielu Polaków nie wie, w jak wielu obszarach zdrowia farmaceutki mogą im pomóc. Realizując kampanię "Farmacja jest Kobietą" chcielibyśmy zwrócić uwagę, jak wielka jest moc polskich farmaceutek, jak wielka jest moc kobiet tworzących farmację; podziękować za trud, jaki wnoszą w rozwój polskiej farmacji i opieki farmaceutycznej. Poprzez zwiększenie świadomości społeczeństwa nt. aktualnie obowiązujących uprawnień farmaceutycznych chcielibyśmy przyczynić się także do większego wykorzystania potencjału, jaki drzemie w polskich farmaceutkach. Chcielibyśmy również sprawić, aby farmaceutki czuły się bardziej docenione i zauważone, a pacjenci w pełni i bardziej świadomie korzystali z ich wiedzy, doświadczenia i pomocy – powiedziała dr n.med. Ewa Wietrak, farmaceutka, inicjatorka kampanii i Prezes Zarządu Nutropharma.  

 

Kampania ma zasięg ogólnopolski i będzie trwała do października 2022 r. Patronami kampanii są  Wirtualna Polska (patronat medialny) oraz Okręgowa Izba Aptekarska w Warszawie (patronat merytoryczny).

Poza działaniami edukacyjnymi promującymi rozszerzone uprawnienia farmaceutyczne, w ramach kampanii zostaną zrealizowane także podcasty i webinary dla farmaceutek, poświęcone wieloaspektowej roli farmaceutek oraz różnym aspektom ich codzienności, w szczególności ich zdrowiu. Do udziału w tych spotkaniach zaproszono zarówno farmaceutów, jak i lekarzy oraz psycholog Katarzynę Miller i statystyczkę Janinę Bąk, znaną  jako @janina.daily. Podcasty będą dostępne w Spotify, na kanale „Farmacja Jest Kobietą” oraz na stronie internetowej www.farmawiedzy.com.pl , na której również znajdą się webinary i inne materiały edukacyjne.

Więcej informacji o kampanii można znaleźć na także na stronach www.farmacjajestkobieta.pl oraz w social mediach Farmacja jest kobietą, na profilu You Tube, Facebook oraz Linkedin @Nutropharma. 

 

 

Copyright © Medyk sp. z o.o