2024-08-19 Aktualności

Media społecznościowe odgrywają istotną rolę w kształtowaniu postaw zdrowotnych przede wszystkim młodych ludzi. Publikowane informacje nie podlegają kontroli czy weryfikacji, co powoduje, że są one często niezgodne z aktualną wiedzą medyczną. W Journal of Drugs and Dermatology opublikowano wyniki analizy filmików z TikTok’a poruszających tematykę ochrony przeciwsłonecznej. Wyszukano po 100 najpopularniejszych postów z oznaczeniami #sunscreen, #sunprotection, #spf, #skincancer i #skinprotection opublikowanych w dniach 25-27.08.2023.

Autorami filmów były najczęściej blogerki związane z branżą urody (38,7%) oraz chorzy/konsumenci (33,7%). Dermatolodzy przygotowali zaledwie 16,6% filmików. Analizowane filmiki odtworzono ponad 980 mln razy, z czego 51,% stanowiły publikacje blogerek, a tylko 12,7% dermatologów. 21 postów było sponsorowanych, w tym 7 stworzonych przez dermatologów.

Copyright © Medyk sp. z o.o