W związku ze Światowym Dniem Walki z Rakiem (4 lutego) Polska Liga Walk z Rakiem wezwała do zdecydowanej intensyfikacji działań ograniczających narażenie na dym tytoniowy oraz do systematycznego ograniczania ekspozycji i promocji papierosów tradycyjnych oraz nowych wyrobów nikotynowych w Polsce.
Dym tytoniowy nadal stanowi główny modyfikowalny czynnik ryzyka chorób nowotworowych w Polsce. Rak płuca jest największym zabójcą nowotworowym – według najnowszych danych Krajowego Rejestru Nowotworów, w 2022 r., z powodu tego nowotworu zmarło 13 tys. Polaków i prawie 8 tys. Polek. Dym tytoniowy to nie tylko rak płuca – jest przyczyną 2/3 wszystkich zgonów nowotworowych.
Sondaż GYTS 2022, przeprowadzony przez Narodowy Instytut Onkologii w Warszawie wykazał, że:
11,2% chłopców i 12,3% dziewcząt w wieku 13-15 lat pali papierosy,
9,7% chłopców i 10,4% dziewcząt używa podgrzewanych wyrobów tytoniowych,
21,2% chłopców i 23,4% dziewcząt używa e-papierosów.
Polska Liga Walki z Rakiem wzywa do:
wprowadzenia zakazu widocznej ekspozycji wyrobów zawierających nikotynę w sklepach oraz punktach sprzedaży,
zwiększenia kontroli wieku kupujących ww. wyroby,
wprowadzenia jednolitych opakowań (plain packaging), czyli usunięcia atrakcyjnych logotypów i kolorystyki z opakowań papierosów.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki.
Sprawdź więcej ustawień plików cookie, aby zarządzać swoimi preferencjami.
Więcej informacji na temat plików cookie i przechowywania danych można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Ustawienia cookies
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.