Artykuł omawia podstawowe kwestie związane z organizowaniem oraz udziałem w konkursach dla lekarzy i farmaceutów w kontekście zakazu kierowania do osób uprawnionych do wystawiania recept oraz osób prowadzących obrót produktami leczniczymi reklamy produktu leczniczego polegającej na wręczaniu, oferowaniu i obiecywaniu korzyści materialnych.
Praktyka pokazuje, że bardzo częstym zjawiskiem na rynku farmaceutycznym jest organizowanie różnego rodzaju konkursów dla lekarzy i farmaceutów. Przepisy sektorowe nie regulują w sposób wyczerpujący takich działań. Analizując przepisy, trzeba zwrócić uwagę zwłaszcza na ustawę z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (tekst jedn.: DzU z 2008 r. Nr 45, poz. 271 z późn. zm.) – dalej u.p.f. odnoszącą się do korzyści, które mogą otrzymywać osoby uprawnione do wypisywania recept oraz osoby prowadzące obrót produktami leczniczymi. Ponadto nie można zapominać o istnieniu ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (DzU Nr 201, poz. 1540 z późn. zm.).
Na skróty
Copyright © Medyk sp. z o.o