W czerwcu 2012 roku wartość sprzedaży na aptecznym rynku farmaceutycznym wyniosła 2,25 mld pln, co stanowi wzrost o 6,1% w porównaniu do czerwca 2011 roku. Sprzedaż leków refundowanych wyniosła 921 mln pln - spadek o 5,7% w porównaniu do z czerwca 2011 roku. Sprzedaż odręczna wszystkich preparatów sprzedawanych bez recepty w aptece wyniosła 809 mln pln i była wyższa o 11,3% w porównaniu do czerwca 2011 roku. Sprzedaż leków na recepty pełnopłatne wyniosła 502 mln pln i wzrosła o 25,0% w porównaniu do czerwca 2011
Apteka - Obrót polskiej statystycznej apteki w czerwcu 2012 wyniósł 164 tys. pln (w cenach detalicznych brutto), co stanowi wzrost o 3,8 % w stosunku do czerwca 2011.
Refundacja - Wartość refundacji w czerwcu wyniosła 660 mln pln – wzrost o 2,0% w porównaniu do czerwca 2011.
Ceny:
średnia cena detaliczna leku sprzedawanego w aptece to 16,63 pln (wzrost o 2,6 % vs czerwiec 2011)
średnia cena detaliczna leków z list refundacyjnych to 27,18 pln (spadek o 1,0% vs czerwiec 2011)
średnia cena detaliczna produktów bez recepty (OTC) to 10,66 pln (wzrost o 10,1% vs czerwiec 2011)
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki.
Sprawdź więcej ustawień plików cookie, aby zarządzać swoimi preferencjami.
Więcej informacji na temat plików cookie i przechowywania danych można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Ustawienia cookies
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.