Na rynku aptecznym pojawiły się środki, które do złudzenia przypominają najstarsze na rynku Tabletki Uspokajające Labofarm®. Właściciel marki podjął kroki prawne, skierowane przeciwko działaniom imitowania wyglądu swojego produktu.
Tabletki Uspokajające Labofarm® (TUL®) to powszechnie stosowany lek, który istnieje już 21 lat. Badania kliniczne wykazały, że TUL® zmniejszają częstotliwość przebudzeń w nocy oraz koszmarów sennych.
− Martwi nas fakt, że pojawiają się na rynku produkty, które próbują imitować nasze leki, jednak z drugiej strony każdy producent skutecznego leku musi się liczyć z takimi sytuacjami. Jest to tylko dowód jakości naszych produktów oraz wysokiej pozycji marki Labofarm® na rynku aptecznym − oficjalnie oświadczył Zarząd rodzinnej firmy Labofarm®.
Prawnicy firmy podjęli już kroki prawne, dotyczące ochrony wartości intelektualnych. Rzecznik patentowy poddał ścisłej kontroli oba produkty, oryginalne Tabletki Uspokajające Labofarm® oraz nowy środek, który imituje produkt Labofarmu®. – Z ogólnych informacji wynika, że nie jest to lek, a suplement diety. Podobieństwa w wyglądzie opakowań mogą być mylące, natomiast skuteczność już nie. Tabletki Uspokajające Labofarm® to zarejestrowany lek w Urzędzie Rejestracji, który jest kontrolowany przez Główny Inspektorat Farmaceutyczny i Narodowy Instytut Leków, natomiast w przypadku suplementów nie prowadzi się regularnych badań, nie wymagają one także rejestracji, więc jakość i bezpieczeństwo ich zażywania nie jest w ogóle monitorowane.
W związku z pojawiającymi się próbami wykorzystania marki Tabletek Uspokajających Labofarm® firma podjęła intensywną kampanię informacyjną, skierowaną do farmaceutów. Labofarm® wskazuje w niej na różnice pomiędzy suplementami diety a lekami − przede wszystkim na fakt, że w polskim ustawodawstwie suplementy diety podlegają aktom prawnym dotyczącym żywności, a nie leków. Wynika z tego, że suplementy nie leczą. W przypadku leków działania reklamowe są kontrolowane i zakazane jest angażowanie w nich osób znanych publicznie oraz lekarzy i farmaceutów.
Natomiast suplementy nie podlegają żadnym ograniczeniom i kontroli, co może doprowadzić do manipulacji. Dlatego też Labofarm® szykuje kampanię reklamową, nakierowaną na walkę z podróbkami.
Na skróty
Copyright © Medyk sp. z o.o