2013-10-10 Aktualności

Światowy Dzień Wzroku

obchodzony 10 października

W tym roku kampania, która towarzyszy Światowemu Dniu Wzroku w Polsce, nosi nazwę „Zobacz życie w 100%”. Organizuje ją firma Johnson & Johnson Vision Care, producent soczewek kontaktowych marki ACUVUE®. Celem akcji jest uświadomienie Polakom, dlaczego warto regularnie badać wzrok i korzystać z dostępnych metod korekcji wad wzroku: okularów i soczewek kontaktowych.

Blisko połowa Polaków (42%) w wieku 16-54 lat potrzebuje korekcji wzroku, z czego 29% jest przekonana, że ma dobry wzrok. Powyższe statystyki, w zestawieniu z danymi Głównego Urzędu Statystycznego (liczba osób mieszkających w miastach), oznaczają, że ponad 5,5 mln osób w Polsce może mieć wadę wzroku. Większość z nich to osoby w wieku produkcyjnym. Na świecie wady wzroku są już postrzegane jako choroby cywilizacyjne, podobnie jak nadciśnienie czy cukrzyca.

Światowy Dzień Wzroku ustanowiono, aby promować wiedzę na temat wad wzroku oraz ich profilaktyki. – Profilaktyczne badania wzroku pozwalają na uniknięcie najgroźniejszych problemów, nawet tych związanych z utratą wzroku – mówi dr n. med. Arleta Waszczykowska.

Potwierdzają to dane Światowej Organizacji Zdrowia, według których profilaktyka i właściwa terapia mogą zapobiec upośledzeniu wzroku nawet u 80% chorych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © Medyk sp. z o.o