2014-10-06 Aktualności

Koncern Bayer dokonał przejęcia segmentu Consumer Care amerykańskiej grupy farmaceutycznej Merck & Co., Inc. Transakcja została sfinalizowana na szczeblu globalnym 1 października 2014 r. po uzyskaniu wymaganych zatwierdzeń ze strony urzędu antymonopolowego. To przejęcie znacznie zwiększa potencjał koncernu Bayer w dziedzinie preparatów dostępnych bez recepty w wielu kategoriach i regionach geograficznych. Zapewni również koncernowi drugą na świecie pozycję na rynku leków dostępnych bez recepty.

To przejęcie stanowi kamień milowy dla koncernu Bayer. Mamy zamiar kontynuować umacnianie naszej pozycji w atrakcyjnym segmencie leków dostępnych bez recepty zarówno poprzez rozwój działalności własnej, jak i poprzez przejęcia w ramach tej samej branży – wyjaśnia Prezes Zarządu Bayer, dr Marijn Dekkers.

Koncern Bayer jest obecnie liderem w dziedzinie leków dostępnych bez recepty w regionie Ameryki Północnej i Łacińskiej. Zajmuje również pierwsze miejsce w kategoriach preparatów dermatologicznych i gastrologicznych, tj. dwóch najważniejszych kategoriach produktów leczniczych dostępnych bez recepty. Koncern awansował też na drugą pozycję w kategorii preparatów na przeziębienie, alergie, zatoki i grypę, utrzymuje się na drugim miejscu w kategorii suplementów diety oraz na miejscu trzecim w kategorii środków przeciwbólowych.

Segment Consumer Care nabyty od Merck & Co., Inc. obejmuje przede wszystkim preparaty na przeziębienie, alergię, zatoki i grypę, produkty dermatologiczne, w tym kosmetyki do opalania, produkty do pielęgnacji stóp oraz produkty z kategorii leków gastrologicznych. Najważniejsze marki to Coppertone™, MiraLAX™, Afrin™ oraz – w Ameryce Północnej i Łacińskiej – kosmetyki do pielęgnacji stóp Dr. Scholl’s™. Marki te uzupełniają dotychczasowe portfolio produktów koncernu Bayer w dziedzinie leków dostępnych bez recepty, które obejmuje produkty takie jak Aspirin™ i Aleve™, Canesten™ i Bepanthen™/Bepanthol™, suplementy diety takie jak Supradyn™, One A Day™, Berocca™, Elevit™ i Redoxon™, a także Rennie™ i Talcid™, Alka-Seltzer Plus™ czy White & Black™.

Koncern Bayer oczekuje, że integracja przedsiębiorstw przyczyni się do powstania znacznych synergii kosztowych, szczególnie w odniesieniu do wydatków marketingowych i kosztów produkcji. Oszczędności mogą wynieść nawet 200 mln USD rocznie do 2017 r. Oczekuje się, że synergie przychodowe – wynikające ze zwiększonej obecności na rynku i wykorzystania rozbudowanej, globalnej infrastruktury koncernu Bayer w najważniejszych regionach wzrostu do promowania marek Merck poza Stanami Zjednoczonymi – osiągną poziom ok. 400 mln USD do 2017 r.

Copyright © Medyk sp. z o.o