2014-12-22 Aktualności

Już około 20% indywidualnych aptek postanowiło skorzystać z programu Polskiej Grupy Farmaceutycznej „Zdrowy Wybór”, który pomaga  w osiągnięciu lepszych wyników finansowych. Aptekom indywidualnym czy niewielkim sieciom lokalnym coraz trudniej prowadzić rentowną działalność. Placówki sieciowe dysponują dużą siłą przetargową i nowoczesnym podejściem do biznesu. Już 50% sprzedaży farmaceutyków generowane jest właśnie przez sieci (dane IMS). Tylko w zeszłym roku zamknięto blisko 1000 małych, rodzinnych aptek. Jeśli ta tendencja się utrzyma, kolejne placówki będą musiały wycofać się z rynku. 

"Zdrowy Wybór" to szereg narzędzi marketingowych wspierających sprzedaż, za pomocą których apteka może uatrakcyjnić swoją ofertę dla pacjenta. "Hit Tygodnia" czy "Nowości" to tylko przykłady. Pomoc w zarządzaniu kategorią i optymalizacja magazynu ułatwiają budowanie właściwej oferty. Odpowiednio przygotowane aplikacje wraz ze wsparciem zespołu specjalistów pozwalają na właściwe dostosowanie asortymentu do potrzeb pacjenta.

Powszechne na rynku zmniejszanie aptecznych stanów magazynowych powoduje słabszą dostępność produktów medycznych dla pacjenta. Apteki nie mają wystarczającego zapasu wielu farmaceutyków, zamawiają je dopiero na zlecenie klienta. W 2012 r. aż 8 na 10 pacjentów nie otrzymało w aptece wszystkich leków od ręki  (źródło: MillwardBrown SMG/KRC). Program "Zdrowy Wybór" oferuje usługę optymalizacji magazynu aptecznego, która zwiększa efektywność zaopatrzenia i poprawia zarządzanie kosztami. W ramach partnerskiej współpracy PGF udostępnia aplikację oraz doradztwo ekspertów w celu przygotowania właściwej oferty. Ta usługa zapewnia małym rodzinnym aptekom możliwość lepszego funkcjonowania, w efekcie poprawia też dostępność farmaceutyków dla pacjentów.

 "Odciążamy aptekarza, wykonując za niego wymagającą i żmudną pracę, dajemy mu proste gotowe rozwiązanie. Jednocześnie właściciel apteki zachowuje pełną kontrolę nad swoim biznesem” wyjaśnia Marcin Majchrzak, wiceprezes PGF.

Zastosowanie narzędzi "Zdrowego Wyboru" oddziałuje na biznes apteczny w tych obszarach, które powodują przewagę sieci. Jest syntezą wiedzy na temat zarządzania, a jego cele to minimalizacja kosztów dystrybucji oraz zwiększenie rentowności aptek. PGF oferuje takie same usługi, jak te, które są realizowane przez działy wewnętrzne dużych sieci aptecznych.

 

 

Copyright © Medyk sp. z o.o