2016-04-04 Aktualności

Według badania Ipsos, aż 93% Polek uważa, że robi przemyślane zakupy. Główną kategorią, której dotyczą przemyślane zakupy Polek, są leki bez recepty (81% wskazań respondentek badania). Wyniki badania wykazują, że najważniejszym kryterium wyboru produktów jest jakość (89%) i relacja jakości do ceny (82%), a także cena (79%). Jednocześnie jedynie 16% Polek uważa, że robienie przemyślanych zakupów oznacza kupowanie jak najtaniej.

 

W przypadku leków bez recepty wśród istotnych kryteriów wyboru wymieniana jest skuteczność leku (84%), rekomendacja lekarza (66%) oraz cena (64%). Prawie 3/4 Polek zdarza się prosić w aptece o tańsze odpowiedniki leków, 1/3 z nich robi to zawsze lub prawie zawsze. Poszukiwanie odpowiedniej relacji jakości do ceny w przypadku leków nie dziwi, biorąc pod uwagę fakt, że zgodnie z danymi IMS Health, Polacy wydali w aptekach w 2015 r. ponad 30 mld zł. 42% tej kwoty to wydatki na produkty dostępne bez recepty. W tej kategorii pacjenci najczęściej korzystają z tzw. samoleczenia przy takich dolegliwościach jak grypa i przeziębienie, ból, problemy trawienne, a także kłopoty z krążeniem.

Rosnące potrzeby Polaków w zakresie samoleczenia, rozwój rynku aptecznego i coraz większa edukacja pacjenta skłoniły firmę TEVA do przygotowania linii produktów dostępnych bez recepty pod szyldem marki własnej TEVA. Taka szeroka gama produktów jest nowością na rynku preparatów bez recepty, oferującą pacjentom produkty jakościowe, o sprawdzonej skuteczności w przystępnej cenie. Oferta produktów TEVA obejmuje produkty z pięciu obszarów, w których pacjenci najczęściej polegają na preparatach dostępnych bez recepty: przeziębienie i grypa, ból, trawienie, układ krążenia, niedobory witamin i minerałów oraz profilaktyka z nimi związana. Łącznie pod marką parasolową Teva dostępnych dla pacjentów jest 28 różnych preparatów.

 

Copyright © Medyk sp. z o.o