Dzisiejszy rynek preparatów zarejestrowanych jako leki, wyroby medyczne, środki specjalnego przeznaczenie żywieniowego i suplementy diety jest wyjątkowo mocno zróżnicowany. Nie sposób mieć wszystko w aptece, o czym doskonale wie każdy aptekarz. Oczywiście apteka jest miejscem, które oprócz udzielania fachowych porad powinno w odpowiedni sposób ułatwiać dostęp do wymienionych wcześniej preparatów, jak też zapewnić ich należyte przechowywanie. To wyznacznik jakości, który odróżnia tego typu placówki od zwykłych sklepów. Powinny być również spełnione wysokie standardy, jeśli chodzi o zamawianie produktów na zapotrzebowanie pacjenta. Mimo że jest to dość oczywiste, warto pamiętać o kilku aspektach, które ułatwią nam pracę i sprawią, że zamówienie zostanie zrealizowane. Poniższe opracowanie składa się z sześciu praktycznych kroków, które każdy profesjonalista powinien znać.
Niby jest to oczywista sprawa, ale niejednokrotnie pacjent z apteki wychodzi z niespełnioną obietnicą otrzymania preparatu. W dobie internetu i ogólnodostępnej telefonii pierwsze kroki, jakie powinna zrobić osoba pracująca w aptece, to sprawdzić, czy dany preparat jest dostępny. Sytuacja w hurtowniach farmaceutycznych lub składach konsygnacyjnych zmienia się bardzo dynamicznie, o czym nie możemy zapomnieć. Tutaj w zależności od przyjętego
modelu sprawdzania dostępności mogą pojawić się różne problemy.
W przypadku komunikacji za pomocą sieci globalnej, problem może pojawić się, gdy nasza lokalna baza towarowa nie jest dopasowana do bazy znajdującej się w hurtowni. Tutaj na marginesie przypomnę, że najpowszechniejsze bazy jak BLOZ lub BAZYL są komercyjnymi spisami produktów i nie odzwierciedlają dostępności produktów u dostawców lub producentów. Efektem może być błędna informacja zwrotna na temat ich dostępności.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki.
Sprawdź więcej ustawień plików cookie, aby zarządzać swoimi preferencjami.
Więcej informacji na temat plików cookie i przechowywania danych można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Ustawienia cookies
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.