Pokaźna liczba zakładów farmaceutycznych, i to o wysokiej renomie, wprowadza do obrotu leki i suplementy diety pod prawie tą sama nazwą, w opakowaniach nie do odróżnienia, różniących się jedynie dawką i ceną. Powoduje to zamęt nie tylko wśród pacjentów, ale i farmaceutów, którzy muszą tłumaczyć pacjentowi różnicę… Tej tematyce poświęcony jest m.in. wywiad z Prezesem Naczelnej Rady Aptekarskiej mgr farm. Elżbietą Piotrowską-Rutkowską, zatytułowany "O rynku suplementów diety i zawodzie farmaceuty".
Czy Pani Prezes uważa, że suplementy diety powinny być obecne w aptece? Jeżeli tak, to czy według Pani potrzebne są badania jakościowe tych preparatów, tak by zawierały dokładnie te składniki, które wymieniono na etykiecie?
Badania jakościowe są nie tyle potrzebne, co wręcz konieczne, a obecność suplementów diety w aptekach jest niezbędna, ponieważ wiele z nich może wpływać na działanie leków przyjmowanych przez pacjenta, np. nasilając lub osłabiając ich działanie. Polacy zaopatrują się w suplementy głównie w aptekach, gdyż traktują je jak lekarstwa, jak panaceum na większość dolegliwości. Wierzą, że są to produkty przebadane, bezpieczne i skoro można je kupić bez recepty, można je także stosować bez konsultacji z lekarzem czy farmaceutą. Oczywiście jest to mylne przekonanie, dlatego cały rynek suplementów diety wymaga przeorganizowania i przede wszystkim zaostrzenia kontroli jakości.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki.
Sprawdź więcej ustawień plików cookie, aby zarządzać swoimi preferencjami.
Więcej informacji na temat plików cookie i przechowywania danych można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Ustawienia cookies
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.