2013-01-12 Aktualności

Komunikat Prezesa Naczelnej Rady Aptekarskiej

w sprawie zmiany warunków wymaganych od osób pełniących funkcję kierownika apteki

W związku z ustawowym podwyższeniem wieku emerytalnego dokonano zmian w ustawie z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne.

Zgodnie z ustawą z dnia 23 listopada 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z podwyższeniem wieku emerytalnego (Dz. U. z dnia 31 grudnia 2012 r., poz. 1544) art. 88 ust. 2 ustawy – Prawo farmaceutyczne  otrzymał, z dniem 1 stycznia 2013 r., następujące brzmienie:

„2.  Kierownikiem apteki może być farmaceuta, o którym mowa w ust. 1, który ma co najmniej 5-letni staż pracy w aptece lub 3-letni staż pracy w aptece, w przypadku gdy posiada specjalizację z zakresu farmacji aptecznej.";

Równocześnie uchylono art. 88 ust. 3 ustawy – Prawo farmaceutyczne,  dotyczący przedłużania okresu, w jakim można pełnić funkcję kierownika (do 70 lat).

Od dnia 1 stycznia 2013 r. zniesiono wymóg dotyczący wieku kierownika apteki, tak więc kierownicy, którzy ukończyli 65. rok życia, nie muszą ubiegać się o przedłużenie okresu pełnienia swojej funkcji, a ci, którzy ukończyli 70. rok życia, nie muszą przerywać pracy jako kierownicy.

 

                                                                                                                                       dr GRZEGORZ KUCHAREWICZ

                                                                                                                                        Prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej

 
 
 
 

Copyright © Medyk sp. z o.o