W krakowskiej Galerii Bronowice przy aptece Dr.Max został otwarty pierwszy gabinet lekarski tej sieci aptecznej, w którym pacjenci mogą liczyć na szybką konsultację lekarską, nawet w przerwie między zakupami. W ten sposób Dr.Max przenosi na polski grunt format walk in clinic, czyli punktów szybkiej porady medycznej działających w aptekach, od lat bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych.
Wcale nie konkurencja, ale inne drobne niedociągnięcia w obszarze brandingu są częstym problemem niesieciowych aptek – wynika z obserwacji ekspertów programu „Apteczne (R)ewolucje”. W prowadzeniu biznesu aptecznego ważne jest sprecyzowanie grupy pacjentów, którzy trafiają do apteki i dostosowanie stanu magazynowego do ich potrzeb. Istotna jest także analiza konkurencji oraz inne detale, na które zwraca uwagę ekspert Zbigniew Kowalski. Praca farmaceuty jest bardzo wymagająca, czasami trudno spojrzeć obiektywnie na swoją placówkę. Wtedy warto zasięgnąć porady specjalisty. Czasami drobne szczegóły, takie jak: świecący neon na dachu lub widoczny szyld z napisem „Apteka – otwarte” i godzinami pracy, przejrzyste, czyste witryny, dobra ekspozycja preparatów na wysokości wzroku, jasna zadbana elewacja, potrafią przynieść naprawdę dobre rezultaty.
Polskie Towarzystwo Farmakoekonomiczne, będące polskim oddziałem międzynarodowego towarzystwa ISPOR, w dniach 29-30 listopada 2018 r. organizuje w Hotelu Airport Okęcie w Warszawie doroczną, szesnastą już konferencję naukową. W tym roku tematem przewodnim konferencji jest „HTA development – challenges, practical solutions and expected benefits”. Poszczególne sesje będą poświęcone tematom związanym z proponowaną przez Ministerstwo Zdrowia polityką lekową państwa, nowymi regulacjami unijnymi w zakresie oceny technologii medycznych, chorobom rzadkim, a także tematom związanym z metodyką HTA. Miesięcznik "Lek w Polsce" jest patronem medialnym tego wydarzenia. Strona konferencji: www.ispor2018.pl
Firma Adamed została odznaczona tytułem „Zasłużony dla Wynalazczości” przyznanym w ramach obchodów 100-lecia powstania Urzędu Patentowego RP i ustanowienia ochrony własności przemysłowej w Polsce. Adamed posiada blisko 200 patentów w dziedzinie farmacji, chroniących własność intelektualną firmy w większości krajów na świecie.
Zbliża się czas największego nasilenia zachorowań na grypę i choroby grypopodobne. Zakażenie wirusem grypy może dosięgnąć każdego, jednak najbardziej narażone są osoby z grup ryzyka, np. seniorzy, dzieci czy kobiety w ciąży. Od początku sezonu epidemicznego odnotowano 836 477 przypadków zakażeń, a 1670 osób było hospitalizowanych z powodu choroby. Eksperci Ogónopolskiego Programu Zwalczania Grypy przypominają, że grypa to nie przeziębienie, a jej konsekwencje mogą prowadzić do poważnych powikłań, a nawet zgonu. Grudzień to ostatni moment na szczepienie przeciw grypie i zabezpieczenie się przed szczytem epidemicznym.
Lek AMGEVITA® (firma Amgen), który pojawił się na europejskich rynkach w października 2018 r., jest pierwszym biopodobnym adalimumabem zarejestrowanym przez Komisję Europejską (KE). Lek został dopuszczony do obrotu w leczeniu chorób zapalnych u dorosłych.
W ciągu ostatnich 20 lat firma GSK zainwestowała w Polsce 2 mld zł. Spółka zmodernizowała i rozbudowała fabrykę leków w Poznaniu, zbudowała 5 centrów kompetencji i prowadzi 50 badań klinicznych. Firma zatrudnia ok. 2000 osób. W Polsce funkcjonują także 2 centra logistyczno-dystrybucyjne realizujące rocznie ok. 760 tys. dostaw leków, szczepionek i produktów ochrony zdrowia GSK na rynki europejskie i wschodnie.
Przewlekła obturacyjna choroba płuc (POChP) to jedno z największych globalnych zagrożeń w obszarze zdrowia. WHO szacuje, że do 2030 r. stanie się trzecią przyczyną zgonów w populacji świata. Przyjmuje się, że w Polsce na POChP choruje ok. 2 mln osób. 21 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Chorych na POChP. Warto z tej okazji przypomnieć, dlaczego nie wolno bagatelizować niektórych objawów – temu właśnie ma służyć druga edycja kampanii „Włącz się w POChP”.
Na skróty
Copyright © Medyk sp. z o.o