Zdiagnozowanie mięśniaków macicy nie musi oznaczać dla kobiety interwencji chirurgicznej. Dostępna jest nowoczesna farmakologiczna metoda, która daje szansę na leczenie oszczędzające. W Polsce nadal jednak przeważający odsetek pacjentek poddawany jest zabiegowi usunięcia macicy.
"Tu i Teraz" to ogólnoeuropejska inicjatywa podnoszenia świadomości zaawansowanego raka piersi podjęta przez Novartis Oncology, przy wsparciu wielu czołowych ekspertów. Bada skutki tej choroby na poziomie jednostki i społeczeństwa, z naciskiem na istotną rolę, jaką kobiety pełnią w danych krajach i w całej Europie. Kampania ma na celu podniesienia poziomu wsparcia i opieki nad pacjentkami z zaawansowanym rakiem piersi w całej Europie.
Kampania jest wspólną inicjatywą pacjentów i lekarzy. Została zorganizowana przez Fundację na Rzecz Chorych na Parkinsona, której partnerują stowarzyszenia z całej Polski, a patronat merytoryczny nad akcją objęło Polskie Towarzystwo Choroby Parkinsona i innych Zaburzeń Ruchowych oraz Sekcja Schorzeń Pozapiramidowych Polskiego Towarzystwa Neurologicznego. Jej celem jest dostarczenie wiedzy o chorobie i możliwościach pomocy pacjentom oraz ich bliskim.
Data 14 listopada nie jest przypadkowa, gdyż jest to dzień urodzin Fryderyka Bantinga (1891-1941), odkrywcy insuliny, laureata Nagrody Nobla. Najnowsze dane Międzynarodowej Federacji Diabetologicznej pokazują, że już 371 mln osób na świecie choruje na cukrzycę. W Polsce z cukrzycą zmaga się 3 mln osób, z czego ok. 1 mln nie wie jeszcze o swojej chorobie. Co druga osoba, która umiera z powodu cukrzycy, ma mniej niż 60 lat. W dużej mierze choroba nadal pozostaje nierozpoznana lub jest rozpoznawana bardzo późno.
Ruszyła kampania „Poszerzamy HERyzonty”, skierowana do kobiet chorujących na raka piersi i ich bliskich. Akcja została zorganizowana przez Federację Stowarzyszeń „Amazonki”, we współpracy z Fundacją Onkologiczną Osób Młodych „Alivia”. Jej celem jest poszerzenie wiedzy na temat przyczyn i możliwości leczenia tej choroby. Hasło akcji nawiązuje do receptora HER2.
Konferencja organizowana przez Ogólnopolską Sekcję Farmacji Przemysłowej i Biotechnologii Polskiego Towarzystwa Farmaceutycznego wspólnie z Urzędem Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych odbędzie się w dniach 13-15 listopada w Łodzi, w hotelu Ambasador Centrum.
To najważniejsze spotkanie w roku dla osób pracujących w działach rejestracji i badawczo-rozwojowych. Oprócz tradycyjnych wykładów odbędzie się też sesja warsztatowa, podczas której uczestnicy konferencji będą mogli wymienić swoje doświadczenia oraz znaleźć praktyczne rozwiązania aktualnych problemów. Wykłady i warsztaty poprowadzą eksperci z Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych oraz z Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego, a także specjaliści z przemysłu farmaceutycznego. Szczegóły konferencji: www.farmacjaprzemyslowa.pl
To kolejna edycja spotkania branżowego, podczas którego zostaną poruszone najważniejsze kwestie związane ze zmianami w placówkach medycznych w obszarze IT. Wprowadzenie innowacyjnych technologii nasuwa wiele pytań i wątpliwości. Prelekcje specjalistów ułatwią znalezienie optymalnych rozwiązań. Patronem medialnym konferencji jest czasopismo "Gabinet Prywatny".
Przedwczesny wytrysk (PW) jest najczęstszym zaburzeniem seksualnym u mężczyzn, a mimo to należy do najrzadziej diagnozowanych i leczonych przypadłości. Dlatego też powstała międzynarodowa kampania edukacyjna „Nie tylko moment". Jej polska odsłona pod patronatem Polskiego Towarzystwa Medycyny Seksualnej rusza w listopadzie.
Zagrożenie udarem wzrasta wraz z wiekiem. Przekroczenie 65. r.ż. to istotny czynnik ryzyka wystąpienia tej choroby. Jednak udar to nie tylko problem osób starszych, stanowi bowiem jedną z 10 najczęstszych przyczyn śmierci wśród dzieci. Każdego roku choroba dotyka 11 na 100 000 osób poniżej 18. r.ż. Kluczowe znaczenie ma zawsze wczesne rozpoznanie udaru oraz szybkie rozpoczęcie odpowiedniej terapii i rehabilitacji.Wiedza na temat objawów udaru mózgu i szybka reakcja na ich wystąpienie może ratować życie. Aby zwrócić uwagę na to zagadnienie, Fundacja Udaru Mózgu prowadzi kampanię edukacyjną „LICZY SIĘ CZAS!”, a 29 października obchodzony będzie Światowy Dzień Udaru Mózgu.
Z najnowszego raportu firmy badawczej PMR pt. "Rynek produktów OTC w Polsce 2013. Prognozy rozwoju na lata 2013-2016" wynika, że w ciągu najbliższych czterech lat dynamiki notowane w segmencie produktów bez recepty będą dodatnie. Ogółem, według prognoz PMR, w latach 2013-2016 rynek produktów OTC osiągnie średnioroczną stopę wzrostu na poziomie 6,6%.
Aż 91% Polaków przychodzi do pracy pomimo objawów przeziębienia lub grypy, podobnie Hiszpanie (94,6%), Rosjanie (91,2%) czy Francuzi (88,7%). Tak wynika ze światowego badania VICKS Global C&F Survey. A jeśli już zachorujemy, to preferujemy (60%) stosowanie kompleksowych leków na objawy grypy lub przeziębienia, które zwalczają kilka objawów, a nie tylko jeden.
Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) wydała ostrzeżenie o wykazanym przez dodatkowe analizy zwiększonym ryzyku zgonu podczas dożylnej terapii (Tigacil), zgodnie z zarejestrowanymi wskazaniami jak i w zastosowaniach pozarejestracyjnych. Tigecyklina jest szerokospektralnym lekiem przeciwbakteryjnym należącym do grupy tetracyklin.
Aż 28% chłopców i 22% dziewcząt w ostatnich klasach szkoły podstawowej ma nadmierną masę ciała – tak pokazują najnowsze wyniki badań Instytutu Żywności i Żywienia (IŻŻ). Sytuację ma zmienić kierowany do placówek edukacyjnych program certyfikacyjny pt. „Szkoła/Przedszkole Przyjazne Żywieniu i Aktywności Fizycznej”, realizowany od początku roku szkolnego 2013/2014.
W tym roku kampania, która towarzyszy Światowemu Dniu Wzroku w Polsce, nosi nazwę „Zobacz życie w 100%”. Organizuje ją firma Johnson & Johnson Vision Care, producent soczewek kontaktowych marki ACUVUE®. Celem akcji jest uświadomienie Polakom, dlaczego warto regularnie badać wzrok i korzystać z dostępnych metod korekcji wad wzroku: okularów i soczewek kontaktowych.
Targi WIHE Hospital odbyły się 1-3 października w Warszawie.Wzięło w nich udział ponad 100 wystawców i 1600 odwiedzających. Targom towarzyszyły też konferencje i specjalistyczne panele dyskusyjne. Patronem medialnym wydarzenia było czasopismo specjalistyczne "Gabinet Prywatny".
Na skróty
Copyright © Medyk sp. z o.o